E-mail instellen op uw windows PC
1. Voordat u begint, is het belangrijk dat u over de volgende gegevens beschikt.
Gebruikersnaam: e-mailadres
Wachtwoord: het wachtwoord dat voor het e-mailadres is ingesteld via uw MyAccount-configuratiescherm.
POP3
Server voor inkomende e-mail: mail.uwdomeinnaam.nl poort:110
SMTP
Server voor uitgaande e-mail: smtpmail.uwdomeinnaam.nl poort: 587
2. Start Outlook 2010 en selecteer 'Account toevoegen' onder 'Bestand'.
3. Schakel het selectievakje 'Email account' in.
Klik op Volgende wanneer u klaar bent.
4. Kies 'Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren' en klik op Volgende.
5. Geef op de pagina 'Nieuw e-mailaccount toevoegen' de volgende gegevens op:
Naam - Geef de naam op die op het scherm moet worden weergegeven wanneer ontvangers e-mail van u ontvangen. Vaak wordt hier de volledige naam ingesteld, maar de keuze is aan u. Klik op Volgende wanneer u klaar bent.
E-mailadres – Geef uw e-mailadres op.
Gebruikersnaam – Uw e-mailadres, bijvoorbeeld Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..">Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Wachtwoord – Het wachtwoord dat u in het configuratiescherm hebt gemaakt toen u het e-mailadres instelde.
Geef bij de pop mail.uwdomein.nl en de server voor uitgaande mail uwdomein.nl op en klik op Volgende
Belangrijk met betrekking tot SMTP (server voor uitgaande e-mail)
Diverse internetproviders blokkeren poort 25 in hun netwerkinstellingen, zodat klanten bij deze providers alleen de SMTP-server (server voor uitgaande e-mail) van de provider kunnen gebruiken.
Probeer een test-e-mailbericht te verzenden. Als het verzenden mislukt, wijzigt u de uitgaande poort in 587. Klik op Meer instellingen - Geavanceerd.
Als het verzenden nog steeds mislukt, moet u de SMTP-server wijzigen in de server van uw internetprovider.
6. Let op! Dit geldt alleen als u de server voor uitgaande e-mail van Webdesign Venlo gebruikt: Klik op 'Meer instellingen' en selecteer het tabblad 'Server voor uitgaande e-mail'. Schakel vervolgens het selectievakje 'Voor de uitgaande server (SMTP) is verificatie vereist' in. Controleer of de optie 'Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail' eronder is geselecteerd en klik op OK.
7. U keert nu terug naar het venster 'Instellingen voor internet-e-mail'. Klik op 'Accountinstellingen testen...' om te controleren of het account gereed is voor gebruik. Als u een foutbericht ontvangt, moet u de beschreven stappen opnieuw doorlopen en controleren of u iets bent vergeten. Als u geen foutbericht ontvangt, klikt u op Volgende.
8. Gefeliciteerd, uw e-mailaccount is gereed voor gebruik. Klik op 'Voltooien'.